Bu Blogda Ara

23 Ocak 2021 Cumartesi

Meme Kanseri Üzerine

 


     Benim branşım değil ama fonksiyonel tıp ve koruyucu hekimlik adına fonksiyonel tıp kongresinde Dr. Mehmet Mahir Atasoy'un harika bir sunumunu dinledim, ben çok şey öğrendim, sizlerle de paylaşmak istedim. 

     Klasik bilgi cepte zaten: "meme kanseri taraması 40 yaş üstünde başlar, mamografi ile yapılır. aylık kişisel elle muayene ve yıllık doktor muayenesi önerilir." Ele gelen kitle, renk değişikliği, meme ucunda akıntı olduğunda kitle büyümüş oluyormuş. O yüzden elle muayenenize çok güvenmeyin. Unutmayın hedef aslında hiç kanser olmamak ( bu yaşam tarzı, beslenme ve kişisel faktörlerle mümkün), kanser tanısını da kemoterapi, radyoterapi almadan atlatmak. 

     Sebeplerine bakınca ailede yok diye rahatlamamanız gerektiği göreceksiniz:
  • %50 çevresel ( konu geldi beslenmeye, yaşam tarzı, sigara, obeziteye)
  • %2,5 genetik
  • %25 ailesel yatkınlık
  • %35 yaşılılık vb nedenli rasgele mutasyonlar.
    Bireysel riskinizi tahmin etmek istiyorsanız, meme kanseri geliştirme riskini artıran bir takım durumları aşağıda yazdım. 
  • Yoğun fibrokistik meme dokusu varlığı
  • Östrojen progesteron dengesizliği olanlar ( yoğun parçalı kanamalı adet görmek, adet öncesi yoğun meme hassasiyeti, adet düzensizliği, selülit, rahim duvarı kalınlaşması, tiroid kitlesi varlığı vb) 
  • Sedanter yaşam
  • Taze sebzeden fakir beslenmek 
  • Obezite 
  • Sigara kullanımı 
  • Erken yaşta adet görmek
  • Menopozda uzun süre adet kullanımı 
  • Hiç emzirmemiş olmak 
  • İleri yaş 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder